LIKOVNA RAZSTAVA: Hundertwasser & Hasegawa – Orient & Okzident
Spoštovani ljubitelji umetnosti!
Galerija-Muzej Lendava in Občina Lendava
vljudno vabita Vas in Vaše prijatelje
na odprtje razstave
Hundertwasser & Hasegawa:
Orient & Okzident
(Vzhod in Zahod),
ki bo v petek, 8. marca 2019, ob 19. uri
na lendavskem gradu.
Ob odprtju razstave bodo spregovorili
dr. Mihael Kasaš, podžupan Občine Lendava,
mag. Norbert Hack, namestnik veleposlanice Republike Avstrije,
Keiko Furuta, namestnica veleposlanika Japonske in
umetnostni zgodovinar Atilla Pisnjak.
Razstavo bo odprl Silvester Gaberšček, vodja Sektorja za nepremično kulturno dediščino na Ministrstvu za kulturo Republike Slovenije.
Glasbeni program:
Urban Kurbos, klarinet in Aleksander Živko, klavir
Razstava bo na ogled do 1. septembra 2019.
GRAFIKA VABILA
Vzhod in Zahod
Srečanje dveh svetov v Lendavi
Razstava postavlja na ogled izbor stvaritev Friedensreicha Hundertwasserja (1928-2000) iz Avstrije in Shoichija Hasegawe (1929-) iz Japonske, z namenom slikovitega prikaza srečanja dveh svetov.
Hundertwasser, ki je zaslovel tudi kot arhitekt, je leta 1961 odpotoval v japonsko prestolnico, kjer so njegova dela požela velik uspeh v tamkajšnji Tokyo Gallery. Poti obeh umetnikov sta se križali prav tam, kajti razstavo svojega kolega si je ogledal tudi Hasegawa. Z namenom, da bi bolje spoznal zahodni svet, je japonski umetnik zapustil svojo domovino in se nastanil v Parizu. Hundertwasserja pa sta očarali vzhodna filozofija in umetnost. »Bil je prvi Evropejec, pod cigar vodstvom so delali japonski lesorezci.«
Rdeča nit razstave je ponazoritev vzajemnega vpliva dveh svetov, Vzhoda in Zahoda, vzporednice in razlike med njima. V pretežni meri z barvnimi grafikami in sicer litografijami, sitotiski in lesorezi, pa tudi z akvareli in porcelani, ki dopolnjujejo razstavo. To stori iz dveh zornih kotov, saj zrcali posebnosti teh svetov z izkušnjo »staroselca« in »tujca«.
Razstava Orient & Okzident, na kateri so predstavljena dela obeh umetnikov, je nastala na osnovi del iz zasebne zbirke Richarda H. Mayerja.
Orient & Okzident:
Srečanje Vzhoda in Zahoda v Lendavi
Razstava Orient & Okzident, ki temelji na delih Friedensreicha Hundertwasserja in Shoichija Hasegawe, prikazuje srečanje dveh svetov – Vzhoda in Zahoda. Prikaz, ki zajema predvsem grafike, presega zgolj umetniško predstavitev, saj odraža tudi kulturne in družbene značilnosti obeh svetov. Orient & Okzident poleg tega, da opozarja na razlike, želi prikazati tudi interakcijo in podobnosti med Vzhodom in Zahodom. Razstavo si lahko razlagamo na več načinov: lahko ločeno preučimo značilnosti obeh svetov (kot smo že omenili, tu ni govora samo o umetniških značilnostih) ter razlike in vzporednice med njima oziroma – kar je resnično pomembno – dobimo temeljit vpogled v Hundertwasserjevo in Hasegawino umetnost in življenje.
Kompleksnost razstave Orient & Okzident še dodatno krepi dejstvo, da je „zapleten sistem” dveh svetov doumljiv iz vsaj dveh vidikov. Friedensreich Hundertwasser se je rodil v Avstriji, z Japonsko, ki je bila domovina Schoichija Hasegawe, preden se je ta preselil v Evropo, natančneje v Pariz, pa so ga povezovale številne niti. Umetnost in kultura Japonske tako ne odseva samo v delih „domorodnega” Hasegawe, temveč tudi skozi oči in v stvaritvah nekega Evropejca, ki je tja zataval popolnoma naključno. To velja tudi v obratni smeri: značilnosti evropske umetnosti se ne pojavljajo samo v Hundertwasserjevih delih, temveč dobimo vpogled tudi v to, kako Zahod vidi in doživlja Hasegawa. K obrazložitvi naslova razstave je vsekakor treba dodati, da v tem kontekstu Orient/Vzhod nedvomno označuje Japonsko, kljub temu, da je v bistvu veliko širši pojem. V očeh Evropejcev je namreč Orient vse, kar leži vzhodno od Sredozemskega morja, dolga obdobja so celo s tem izrazom opisovali bolj islamski svet, kot pa Daljni vzhod. Nasprotno pa je Okzident/Zahod veliko težje opredeliti oziroma omejiti, saj se v razstavljenih delih ne pojavlja samo kot ena država, temveč kot kompleksnejši kulturni pojem.
Razstava v Lendavi je kompleksno in zapleteno srečanje dveh svetov, Vzhoda in Zahoda ter dveh umetnikov, Haundertwasserja in Hasegawe. Sistem in skupek informacij, ki potekajo po več različnih kanalih, lahko obiskovalec resnično dojame samo, če je za spoznavanje novih in neznanih stvari tudi sam odprt vsaj v tolikšni meri, kot sta to bila Hundertwasser in Hasegawa.
FOTORAFIJE: Otvoritev razstave
Foto: Sandi Baumgartner